dijous, 1 de juliol del 2010

Dinar amb Empresaris del Camp de Tarragona a Reus

Avui he dinat, juntament amb en Josuè Sallent, amb una trentena d'empresaris del Camp de Tarragona a Reus.

M'acompanyaven Empar Pont, tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Reus i els Directors de Serveis Territorials de Governació (Francesc Tarragona) i d'Innovació, Universitats i Empresa (Àngel Xifré).

Felicito a tots tres per la fantàstica tasca que territorialment estan duent a terme per desenvolupar econòmicament un territori i pel suport que ens han donat per la interlocució amb els actors econòmics locals.

L'empresari del Camp de Tarragona és emprenedor i gaudeix d'una alta integració local amb vocació internacional. Vaig disfrutar de l'àpat i de l'exercici intel·lectual que em va suposar entendre els reptes que aquests emprenedors em plantejaven. Indiscutiblement el govern de Catalunya des de l'àmbit de les TIC ha donat oportunitats a les PIMES TIC catalanes a poder participar dels processos d'homologació de la Generalitat. Malauradament aquestes oportunitats encara no són realitats contractuals, però sense oportunitats no hi ha realitats, i estic segur que amb el temps el percentatge de compra pública dirigit a empreses del país serà cada cop més gran.

La crisi econòmica fa veure els nostres veins com a col·laboradors i no pas com a competidors. Crec que al Camp de Tarragona es donen les condicions per desenvolupar un teixit empresarial TIC potent al qual els projectes de vertebració territorial de les administracions hi ajudaran i molt.