dimecres, 28 de juliol del 2010

Amb l'abolició dels "TOROS" Catalunya és una mica menys Espanya

Estic orgullós de ser català. Sempre ho he estat, cada dia de la meva vida, però avui ho estic una mica més.

Aquest matí el Parlament de Catalunya ha decidit prohibir les curses de braus a partit de l'any 2012. Una excel·lent notícia, i ho és per diversos motius:

1. La proposta s'origina a partir d'una ILP (iniciativa legislativa popular). En un moment de gran desafecció de la societat respecte les institucions, que aquestes hagin recollit, interpretat i fet seva la demanda d'una part important de la societat catalana ho trobo un exercici de democràcia extraordinari i obre l'esperança en la recuperació de la confiança de la gent en les seves institucions.  Per altra banda, veure la societat civil organitzada, il·lusionada i motivada per un tema concret és també molt positiu, davant la passivitat i passotisme que sovint ens envolta.

2. No sóc especialment amant dels animals, però m'agrada que la meva societat els protegeixi i els respecti. Per tant, davant la barbàrie del maltractament i la tortura pública dels braus, ja em sembla bé la seva prohibició. Es pot saber el grau de desenvolupament d'una societat a partir de veure, entre d'altres, com tracta els seus presos, els animals o les persones amb necessitats especials. Catalunya ha demostrat ser doncs un país avançat, un cop més.

3. Hem demostrat al món que Catalunya no és Espanya, i que aquí les coses són diferents, que som diferents. És cert que el debat avui al Parlament no era Catalunya-Espanya, sinó respecte pels animals o no... Però tot i això, em fa doblement feliç que aquesta prohibició dibuixi una frontera una mica més visible entre Catalunya i Espanya... i que el món ho vegi i se'n faci ressò, com a independentista, no em deixa indiferent.

4. Sonen veus a Espanya (i d'alguns espanyols a Catalunya) que pretenen buscar fórmules per deixar sense efecte el que el Parlament de Catalunya ha votat i aprovat. Que s'atreveixin! Catalunya reaccionarà! Que ho facin! Ens defensarem!

Avui Catalunya és un lloc millor per viure-hi, amb més valors i més sensibilitat i respecte... però també, no ens enganyem, Catalunya és una mica menys Espanya!